Fluxul informaţional al procesului de mentenanţă

Keep the Machine Running este un instrument web ce ajută la planificarea și organizarea activităților de mentenanță. Principalele activități înregistrate în soft sunt: evenimentele accidentale ce vizează un utilaj, programarea intervențiilor de prevenire a defecțiunilor conform planului de mentenanță individual, finalizarea și completarea cu informații justificative a activităților de întreținere în timp real sau generarea de rapoarte specifice.

Noțiunea de mentenanță poate fi ușor diferită de la fabrică la fabrică. Acest aspect este dat de natura diferită a utilajelor, a produselor realizate, dar și de structura departamentului de mentenanță. KMR vine în ajutorul utilizatorilor deoarece platforma web în care a fost concepută suportă modificări și ajustări în funcție de specificul fabricii. Nucleul softului îl reprezintă cele trei tipuri generale de mentenanță:

  • Mentenanța corectivă / accidentală presupune înregistrarea tuturor defecțiunilor sesizate la nivel de utilaj. Acestea pot fi introduse direct, breakdown sau se parcurge un flux de aprobare: sesizare defecțiune, aprobare-calificare-alocare tehnician, rezolvare mentenanță.
  • Mentenanța preventivă / planificată este realizată în funcție de planul de mentenanță și de frecvența intervențiilor. Pentru fiecare echipament se configurează lista de mentenanțe în funcție de periodicitate.
  • Mentenanța predictivă: Parametrii senzorilor se configurează cu interval de referință (range), astfel încât, dacă o valoare înregistrată nu se încadrează în interval, aplicația poate să programeze o mentenanță sau să transmită SMS și/sau e-mail. Preluarea orelor de funcționare direct din utilaj ajută la planificarea mentenanței preventive stabilită în funcție de ciclicitate (ore de funcționare).

Pentru implementarea unui soft de mentenanță trebuie acordată atenție planului de mentenanță. În baza acestuia, implementatorul software colaborează în permanență cu echipa de mentenanță pentru a efectua o analiză completă privind compatibilitatea modului de lucru din secție, cu modul de lucru și de introducere date în KMR. Elaborăm și realizăm rapoartele necesare conform modelelor existente ce ajută la activitățile curente, respectiv auditul intern.

Scopul KMR este de a îmbunătăți activitățile curente de mentenanță și de a oferi utilizatorilor informații despre utilaje în timp real (status comenzi de lucru,  mentenanțe programate zilnic/periodic).

dashboard kmr

Mod de utilizare KMR

Softul KMR – Keep the Machine Running, fiind web-based, poate fi accesat de pe orice terminal/dispozitiv care suportă rularea unei aplicații de tip browser (ultima versiune).

Utilizatorii sunt împărțiți în mai multe categorii de utilizatori și pot efectua o serie de activități în funcție de drepturile alocate. Luăm ca exemplu o structură de flux:

  • Operatori mașină
    • Monitorizează și finalizează mentenanțele zilnice/periodice alocate utilajului
    • Adaugă tichete/ semnalează echipei de mentenanță probleme legate de funcționarea utilajului (Repairs & Work order)
    • Au acces la istoricul de evenimente, vizualizează în timp real valorile transmise de senzori
  • Shift Leaderi / Supervizori / Gatekeeper
    • Validează tichetele apărute în sistem, semnalate de operatorii de mașină, în funcție de tipul lor: defecțiune electrică, mecanică, tehnologică ș.a.
    • Au acces la rapoarte și statistici (KPI) și la rapoartele de activitate operatori mașină
  • Operatori mentenanță
    • Monitorizează și finalizează mentenanțele zilnice / periodice alocate utilajului
    • Monitorizează în timp real starea de funcționare a echipamentelor prin vizualizarea valorilor transmise de la senzori
    • Gestionează tichetele sesizate de operatorii de mașină
    • Beneficiză de mobilitate prin utilizarea unei tablete rugged, cu care se scanează codul QR atașat pe utilaj și pot fi aflate mai multe informații despre utilaj și ce mentenanțe sunt programate
  • Administrator KMR
    • Configurează lista de utilaje existente în fabrică cu toate informațiile necesare (specificații tehnice, imagini și documente tehnice)
    • Configurează planul de mentenanță
    • Gestionează setările generale și lista de utilizatori

Module KMR

  • Ticketing
    • Permite înregistrarea, monitorizarea și jurnalizarea tuturor defecțiunilor
    • Planifică activități accidentale în timp real
  • Mentenanța corectivă (accidentală) – mentenanța neprogramată
    • Monitorizează mentenanțele accidentale din două surse: breakdown și/sau tichete
    • Permite descărcarea pieselor de schimb utilizate pentru repunerea în funcțiune a utilajelor
    • Se calculează downtime-ul utilajului în funcție de durata mentenanței, se monitorizează timpii petrecuți de tehnicieni
  • Mentenanța proactivă (preventivă și predictivă)
    • Permite configurarea planului de mentenanță în funcție de calendar sau contor de funcționare pe o perioadă mai mare de timp (planificator – generator mentenanțe în funcție de recurență), respectiv ciclicitatea contorului
    • Se planifică resursele necesare (tehnicieni, piese de schimb)
    • Se setează perioada de notificare înainte ca mentenanța să aibă loc
    • Se monitorizează parametri de funcționare a utiliajului în timp real (vibrații, temperatură, debit etc.)
  • Piese de schimb și accesorii
    • Se monitorizează costurile asociate intervențiilor
    • Se gestionează stocul de piese și alarmele pentru pragul critic
    • Softul KMR se poate interconecta și cu alte softuri de gestiune pentru preluarea stocului
  • Management utilaje
    • Se stochează toate informațiile utilajelor privind specificațiile tehnice, dar și stocarea de fișiere multimedia (imagini, documente)
    • Se realizează gruparea lor în funcție de clasă și locația în care se află
    • Orele de funcționare (sau alt tip de contorizare) se pot prelua în 3 moduri:
      • Manual – se specifică perioada și valoarea
      • Calendar – se specifică o medie la nivel de zi
      • Automat – preia valorile direct din contor
  • Rapoarte utile
    • Echipamente, piese de schimb, intervenții, activitate utilizatori, KPI

Citiți și despre implementarea sistemului de managementul mentenanței KMR IoT pentru monitorizarea parametrilor de funcționare

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Urmăriți-ne și pe Facebook: